interview met seashells 'n kettlebells (incl. winactie)

Seashells 'n Kettlebells publiceerde op 1 mei een leuk artikel over Bites & Pie, inclusief winactie! Leuk om samen te werken met deze 3 'fit island girls' en om te lezen wat zij ervan vinden. Doe mee aan de winactie (t/m 6 mei) waarin je een doosje taartjes kunt winnen voor jou en je moeder!
Bedankt meiden!

Gezond eten hoeft echt niet saai of smakeloos te zijn! Dat wisten we natuurlijk al, maar Nathalie Wilmsen van Nathalie’s Bites & Pie bewijst dat nog eens met haar toegevoegde suiker-, gluten-, en lactosevrije taartjes. Nathalie wilde ons graag met haar taartjes kennis laten maken dus benaderde ze ons om te vragen of we haar taartjes eens wilden proeven. Dat wilden we natuurlijk wel! Dit was ‘helaas’ alleen weggelegd voor Judith en Ellen want vanwege Riannes notenallergie ‘mag’ zij de taartjes niet eten. In alle taartjes zitten namelijk noten verwerkt.

Wij kunnen jullie in ieder geval vertellen dat de taartjes echt heerlijk zijn en dat je je niet kunt voorstellen dat er geen geraffineerde suiker in zit. Vooral de ‘Snickerz’ (de verantwoorde versie van de welbekende Snickers) en de Frambozen Choc Cheesecake vielen bij ons erg goed in de smaak. Maar de Salted Caramel was ook heavenly en eigenlijk waren ze gewoon allemaal lekker! Bakje thee of koffie erbij en genieten maar…

Hier word je toch blij van :-)

      Hier word je toch blij van :-)

Een 'proeverij' van taartjes!

We hebben er een ‘proeverij’ met mini-taartjes van gemaakt

We kregen er ook nog een gezond appelaartje bij, yum!

We kregen er ook nog een gezond appeltaartje bij, yum!

Taartjes zonder toegevoegde suikers

Alle taartjes van Nathalie zijn vrij van toegevoegde suikers. Dat betekent dat er ook geen alternatieve zoetstoffen in zitten, zoals agavesiroop, palmsuiker, ahornsiroop of kokossuiker. Veel mensen denken dat deze alternatieve zoetstoffen gezonder zijn dan witte suiker, maar dat is helaas niet waar. De effecten van deze zoetstoffen op het lichaam zijn praktisch gezien hetzelfde als het effect van witte suiker. Daarom gebruikt Nathalie alleen verse dadels om de taartjes zoet te maken. Hier zitten van nature aanwezige suikers in (in verhouding veel minder!) die het lichaam ook op dezelfde manier behandelt, maar tegelijkertijd ook veel meer voedingsstoffen als in geraffineerde suiker! Lust je geen dadels? Geen probleem, want je proeft er niks van!


Interview met Nathalie

Wij wilden eigenlijk wel wat meer weten over Nathalie en haar bakkunsten, dus we hebben haar een paar vragen gesteld. Lees snel verder!

Nathalie, vertel eens wat over jezelf?

‘Ik ben 20 jaar en woon – in het weekend – op Flakkee, in Stellendam. Ik woon daar bij mijn ouders met tweelingbroer Kevin, hond James en meestal is mijn vriend Luuk ook van de partij. Doordeweeks woon ik op kamers in Wageningen. Ik zit op dit moment in het laatste jaar van mijn bachelor Voeding & Gezondheid. Over een week ga ik beginnen met afstuderen, maar volgend jaar ga ik nog verder met de master Nutrition & Health. Over twee jaar mag ik mijzelf dan officieel voedingsdeskundige noemen! Verder schrijf ik regelmatig artikelen voor PuurSuzanne.nl en heb ik ook geschreven voor Girlscene en Stichting Gezondheid. Ik leer zoveel interessante dingen en ik deel dat dan ook graag met de mensen die dit ook interessant vinden!

De Flakkeeënaars onder ons kennen mij misschien van Croissy, waar ik al een aantal jaar in het weekend in de bediening werk. Ik ben gek op dieren (wilde ook graag dierenarts worden), leuke feestjes, gezellige dingen ondernemen, reizen en chocolade. Er gaat letterlijk geen dag voorbij dat ik geen chocolade eet!’

Hoe ben je op het idee gekomen om gezonde taartjes te gaan maken?

‘Zo lang ik mij kan herinneren ben ik al gek op bakken. Maar sinds ik met gezond eten bezig ben moesten er voor die ‘ongezonde’ (maar oh zo lekkere!) baksels maar eens een wat vervangers komen. Ik volgde veel blogs over gezond eten waar de meest lekkere dingen op stonden en dacht: dit kan ik ook! Na veel trial-and-error in de keuken (al die mislukte baksels gingen dan mee naar school, mijn klasgenoten waren me vast dankbaar *kuch*) kwamen er steeds vaker lekkere dingen uit die niet onder deden voor de ongezonde variant. En toen ging het balletje rollen!’

Ingrediënten die Nathalie vaak gebruikt in haar taartjes

Ingrediënten die Nathalie vaak gebruikt in haar taartjes

Hoe en wanneer heb je de stap gezet om een eigen bedrijfje hierin te beginnen?

‘Eerst maakte ik de taartjes voornamelijk voor familie en vond ik het leuk voor Instagram. Maar ik kreeg steeds vaker te horen dat ik er iets mee moest gaan doen. En dat leek mij zelf eigenlijk ook wel een leuk idee! Een eigen bedrijfje op zich was al iets wat ik graag wilde, maar op deze manier kon ik mijn opleiding met mijn hobby combineren en ook nog een beetje bijverdienen (het studentenleven is duur!). Ik merkte dat er steeds meer vraag kwam naar een gezonder alternatief voor taart, zonder geraffineerde suiker of taartjes zonder gluten, lactose, ei of soja en dacht: ik pak mijn kans!’
11838653_1459836050985725_1048061098703223540_o

Vertel eens wat meer over Bites & Pie?

‘Ik ben vorig jaar juli begonnen met Bites & Pie en toen is het eigenlijk heel snel gegaan. Ik had al meteen een eerste verkooppunt: Hartje Holland (in Ouddorp). Zij waren ontzettend enthousiast over het concept en het loopt daar nog steeds goed. Stiekem ben ik best wel een beetje trots als ik hoor dat er mensen speciaal voor mijn taartjes zijn gekomen. Het is zo leuk dat iedereen zo enthousiast is! Ik vind het extra leuk dat ik vooral voor de mensen met een voedselallergie iets kan betekenen. Ik maak de taartjes allemaal zelf en doe eigenlijk ook alles eromheen. Ik vind het leuk om de foto’s te maken en te bewerken, verhaaltjes te schrijven voor de website en nieuwe smaken te bedenken.

Nathalie

Nathalie

Het assortiment bestaat momenteel uit verschillende smaken cheesecake (framboos-choco, mango kokosnoot, aardbei citroen, framboos vanille en limoen), appeltaartjes, de snickerz en salted caramel, maar de smaken wisselen per seizoen. In de herfst en winter wordt het assortiment bijvoorbeeld uitgebreid met gevulde speculaas of mocha. Alle smaken zijn terug te vinden op mijn website nathaliesbitesandpie.jimdo.com. Ook staan er wat voorbeelden op van opdrachten die ik krijg. Ik word bijvoorbeeld regelmatig gevraagd om traktaties te maken om uit te delen op school. Super leuk om te doen! Meestal bestellen mensen door een berichtje te sturen via mijn Facebookpagina of een mailtje te sturen naar nathalies-bitesandpie@outlook.com. Sowieso mag je altijd mailen als je vragen hebt!’

image-2

Lees ook eens de antwoorden op veelgestelde vragen op de website van Nathalie. Daar vind je meer info over de taartjes, de calorieën, de houdbaarheid en de prijzen.

Wat zijn je toekomstplannen met Bites & Pie?

‘Ik weet nog niet precies wat ik met Bites & Pie wil. Af en toe is het lastig te combineren met school, in beide gaat veel tijd zitten. Het is jammer dat ik niet meer tijd kan besteden aan Bites & Pie, ik zou het nog veel meer uit willen breiden maar dat is op dit moment nog niet mogelijk. In de zomervakantie staan er wel veel leuke dingen op de planning en heb ik weer iets meer tijd om mijn ideeën uit te werken. Daar ga ik echt gebruik van maken! Het is even afwachten of het nog steeds te combineren zal zijn als ik met mijn master ga beginnen, maar voorlopig kunnen jullie nog zoveel taartjes bestellen als je wilt! Als ik mijn opleiding heb afgerond lijkt het me leuk om dit ernaast te blijven doen, maar het is lastig te zeggen. Wie weet wat er in de tussentijd op mijn pad komt! Mocht het echt niet meer lukken om Bites & Pie te blijven runnen, dan lijkt het me leuk om een boekje te maken met alle recepten.’

Het doosje met de taartjes

Het doosje met de taartjes die wij kregen en die jij kunt winnen!


Winactie: Win een doosje met gezonde taartjes van Nathalie’s Bites & Pie!

Heb jij een lieve moeder die je met Moederdag iets speciaals wilt geven? Of gun jij jezelf, je zus of een vriendin gewoon een een doosje met lekkere en gezonde taartjes van Nathalie’s Bites & Pie (dat kunnen we ons namelijk ook heel goed voorstellen  )?

Volg dan de onderstaande stappen en win!

  1. Laat onder dit artikel een reactie achter met wie je het doosje zou willen delen (en doe dit eventueel ook onder het bericht op onze Facebookpagina)
  2. Like onze Facebookpagina en de Facebookpagina van Nathalie’s Bites & Pie. Like ook onze Instagrampagina als je die hebt!

De winactie sluit op vrijdag 6 mei.

Reactie schrijven

Commentaren: 0

contact

Heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor graag van je!

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.